DE BELANGRIJKSTE VRAGEN BIJ HET KOPEN VAN EEN BADKAMER
SCHUIT TOTAAL WONEN GEEFT U DUIDELIJK ANTWOORD
Service staat bij Schuit Totaal Wonen hoog in het vaandel. Wij helpen u graag en geven u duidelijk antwoord op al uw vragen. Dat doen wij op onze website, in onze showroom en indien u wenst bij u thuis. Op deze pagina behandelen we de belangrijkste en veelgestelde vragen bij het kopen van een nieuwe keuken.
VOORBEREIDING SHOWROOM BEZOEK
Wat heb ik nodig bij een badkamer adviesgesprek?
Zonder schets met maatvoering van de badkamer wordt het voor ons erg lastig om een goed beeld van de badkamer te krijgen en de juiste maatvoering te hanteren. U wilt wel dat wat wij intekenen klopt met de werkelijkheid en dat dit ook past in uw nieuwe badkamer.
Om direct goed aan de slag te kunnen gaan zouden wij het daarom prettig vinden als u een schets meeneemt met daarop de maatvoering van de badkamer (lxbxh). Denkt u hierbij ook aan de maatvoering en plaats van eventuele deuren, (borstwering van) ramen/dakkapellen, schuine plafonds, leidingkofen of andere bijzonderheden. Deze schets mag (maar hoeft niet) op schaal te zijn. Hebt u een moodboard, Pinterest afbeeldingen of plaatjes uit tijdschriften verzameld? Neemt u deze dan ook gerust mee. Op deze manier krijgen wij een goed beeld van uw smaak en wensen.
Moet ik een afspraak maken voor een showroombezoek?
Een badkamer of keuken uitzoeken kan best tijdrovend zijn. U wilt op uw gemak eerst oriënteren zonder direct een verkoper achter u aan te hebben. Maar u wilt ook vragen kunnen stellen of zelfs een tekening uit laten werken op het moment dat u iets ziet dat u aanspreekt of er aan toe bent om een stap verder te gaan. In het ergste geval komt u naar onze showroom en verspeelt u een vrije middag doordat wij al teveel afspraken hebben staan om uw vragen te kunnen beantwoorden en dat zou zonde zijn.
Ons advies: Komt u alleen om te oriënteren dan hoeft u geen afspraak te maken. Maar wilt u bijvoorbeeld graag een tekening van de badkamer laten uitwerken of daadwerkelijk materialen uitzoeken? Dan raden wij u aan om een afspraak te maken.
Welke vragen kan ik verwachten tijdens een gesprek?
We beginnen het gesprek met een lekker kopje koffie of thee en bespreken dan samen uw wensen voor de badkamer. Vragen die u van ons kunt verwachten zijn bijvoorbeeld; Gaat het om nieuwbouw of renovatie? Welke onderdelen ziet u graag terug in de badkamer? Maakt u met meerdere personen tegelijkertijd gebruik van de wastafel? Hebt u opbergruimte nodig d.m.v. bijvoorbeeld kasten? Komt er een wasmachine/droger/wasmand in de badkamer te staan? Welke stijl/sfeer spreekt u het meest aan? Met welke begroting kunnen wij rekening houden? Wilt u alleen de materialen geleverd krijgen of wilt u ook dat Schuit Totaal Wonen de installatiewerkzaamheden verzorgt? Etc. Spelenderwijs proberen wij erachter te komen welke elementen het belangrijkst voor u zijn en te bepalen wat er (technisch) mogelijk is in uw badkamer.
VRAGEN badkamer ORIËNTATIE
Hoe blijft mijn nieuwe badkamer binnen het budget?
Een veel te dure offerte in uw mailbox waar u niet op zit te wachten? Om dit te voorkomen en om duidelijkheid te scheppen is het van belang dat we eerlijk en open tegen elkaar kunnen zijn. De aanschaf van een badkamer is een flinke investering van uw woning, dat begrijpen wij. En als u van tevoren bespreekbaar maakt welke begroting u voor de badkamer heeft uitgetrokken dan kunnen we samen kijken of dit realistisch en haalbaar is t.o.v. de gestelde wensen. Ook kunnen we dan gericht kijken naar de indeling van de badkamer en welke artikelen binnen uw budget passen. Dit scheelt u wellicht een teleurstelling achteraf. We hebben badkamers in verschillende prijsklassen en bijstellen kan altijd nog. Mocht de eerste offerte iets te hoog uitvallen dan kunnen we in de volgende offerte uiteraard diverse alternatieven aanbieden om zo toch binnen uw budget te blijven.
Hoe weet ik dat we de badkamer kopen die bij ons past?
Om achteraf niet met een teleurstellende blik op uw badkamer terug te kijken, maken we vooraf duidelijke afspraken met elkaar. In ons eerste gesprek proberen we uw wensen en mogelijkheden op een rijtje te krijgen. We vragen vervolgens door naar bijvoorbeeld de stijl van uw woning/inrichting en uw prioriteiten. Op basis hiervan geven wij u een deskundig en persoonlijk advies op maat. Dus speciaal voor úw situatie en voor ú als gebruiker. Een ontwerp op maat is het gevolg. U krijgt dus geen standaard badkamer maar een badkamer die echt aansluit op uw specifieke wensen en stijl.
Kan ik mijn badkamer eerst zien voordat ik hem koop?
Wij snappen dat de aanschaf van een badkamer een flinke investering is. U wilt dus niet zomaar akkoord gaan met een lijst van artikelen opgesomd in een offerte. Daarom bieden wij de mogelijkheid om een ontwerp op maat te maken. Dit doen wij met een zeer realistisch 3D ontwerpprogramma. Hiermee kunt u duidelijk zien hoe uw nieuwe badkamer eruit komt te zien. Er zijn zelfs ontwikkelingen dat u in de toekomst door middel van een 360/VR bril uw badkamer kunt bekijken. Hiermee kunt u door middel van een speciale bril (nog voordat u de badkamer heeft aangeschaft) alvast door uw nieuwe badkamer ‘lopen’.
VRAGEN TIJDENS DE BADKAMER AANKOOP
Wat is belangrijk voor de toekomst?
Ouder worden kan soms bepaalde consequenties of gebreken met zich meebrengen. U krijgt gezinsuitbreiding waardoor u een veilige situatie voor uw kind(eren) wilt creëren of u raakt wellicht wat moeilijker ter been waardoor u meer steun in de badkamer nodig heeft. Wij kunnen u diverse oplossingen aanreiken om meer comfort in de badkamer toe te passen. Dit kan variëren van een antislip douchebak tot een wandsteun of zitje voor in de douche. Wij denken graag met u mee om de ideale badkamer voor u te ontwerpen.
Hoe weet ik dat een badkamerzaak te vertrouwen is?
Schuit Totaal Wonen is een badkamerspeciaalzaak en wij mogen ons een 5-sterrenspecialist noemen. Dit houdt in dat wij garant staan voor een goed advies, vakmanschap, kwaliteit, service en garantie. Hier onderscheiden wij ons dan ook in. Daarnaast werken we veelal volgens het principe: uitvoering conform afspraak. Bij Schuit Totaal Wonen werken we niet met targets of provisie dus u krijgt geen ‘hijgende’ verkoper in uw nek en u hoeft ook niet dezelfde dag te beslissen. Onze adviseurs beschikken over een gezonde dosis geduld. Sterker nog… al komt u drie keer terug, u bent van harte welkom! Wij geven u een eerlijk en persoonlijk advies op maat, willen graag dat u zich op uw gemak voelt en dat u de juiste beslissing maakt, ook als u daar wat meer tijd voor nodig heeft.
Hoe voorkom ik een miskoop?
Om teleurstellingen achteraf te voorkomen is het raadzaam om vooraf goed na te denken wat uw wensen zijn. Gaat u voor mooi of praktisch of een combinatie daarvan? Meten is weten en naast bepaalde voorschriften kunt u zelf vaak goed bepalen waar u waarde aan hecht bij uw aankoop. Gun uzelf een beetje bedenktijd, hierdoor kunt u de eigenschappen nog even rustig overwegen. Onze ervaren adviseurs kunnen u vervolgens behoeden voor een miskoop door u duidelijke vragen te stellen over uw verwachtingen van bepaalde artikelen en u te wijzen op de eventuele voor- en nadelen van dat artikel zodat u weloverwogen uw keuze kunt maken.
Hoe voorkom ik de meest gemaakte fouten bij het kopen?
Bij het aanschaffen van een badkamer komt veel kijken. Waar moet ik allemaal aan denken, zie ik niets over het hoofd? Onze adviseurs zijn getraind om over dergelijke details na te denken. Ze zullen u de juiste vragen stellen om te ontdekken of u overal wel aan gedacht heeft. Kan die grote inloopdouche bijvoorbeeld wel via de trap naar boven? Is daar ruimte genoeg voor? Wat is er technisch mogelijk? Tijdens een (vrijblijvende) situatie-opname bij u thuis kan Schuit Totaal Wonen de technische (on)mogelijkheden bekijken en vervolgens verwerken in het ontwerp.
Hoe kan ik goed vergelijken?
Wij begrijpen dat u de mogelijkheid wilt hebben om ons eventueel met andere aanbieders te kunnen vergelijken. Helaas merken we in de praktijk dat dit niet altijd reëel gebeurd. Appels met peren vergelijken kan ons inziens nadelig uitvallen met uw verwachtingen. Om een goed vergelijk te kunnen maken moet de kwaliteit van de artikelen in ieder geval wel overeenkomen. Schuit Totaal Wonen kan meerdere materialen en merken naast elkaar leggen om u de verschillen in kwaliteit en kosten te laten zien. Daarnaast kan er verschil zitten in voorwaarden, advies, levering, aanbetaling, installatiewerkzaamheden etc. Bij Schuit Totaal Wonen leggen we u graag uit hoe onze offerte in elkaar steekt en wat onze werkwijze is zodat u van te voren duidelijk weet waar u aan toe bent.
Hoe voorkom ik onverwachtse kosten?
Het laatste dat u wilt is een hoge rekening achteraf. Dit kunt u voorkomen door vooraf duidelijke afspraken te maken en deze ook op papier te zetten zodat u er later op terug kunt vallen. Als u met Schuit Totaal Wonen een offerte voor akkoord tekent dat komen we een bepaald bedrag overeen voor wat er in de offerte is beschreven. Door vooraf tot in detail te bespreken welke onderdelen en/of werkzaamheden in de offerte moeten worden opgenomen, bespaart u onnodige extra kosten achteraf. Wilt u achteraf nog een extra stopcontact of toch liever een duurdere doucheset dan geoffreerd, dan wordt er wel een meerprijs berekend.
Welke onderdelen moeten terugkomen in de offerte?
Oei, iets belangrijks vergeten? Het zou zonde zijn als u hier te laat achter komt. Als u onze checklist invult, dekt u al een groot deel van de onderdelen die in de offerte worden opgenomen. Onderdelen waar u aan kunt denken zijn: sanitair, opbergruimte, tegels, woonvloer, stucwerk, sauswerk, ventilatie, plafond, verlichting, accessoires etc. Maar we kunnen ook woonvloeren of pleister- en sauswerkzaamheden offreren voor andere ruimtes. Tijdens ons gesprek bespreken we stap voor stap welke materialen en eventueel werkzaamheden er aan bod komen en in de offerte opgenomen dienen te worden.
VRAGEN BADKAMERVERBOUWING
Hoelang duurt een badkamerverbouwing?
Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die moeten gebeuren. In een badkamer met veel bouwkundige werkzaamheden zal de verbouwing langer duren dan wanneer alles al nagenoeg op de juiste plek zit. Gemiddeld houden wij 2 tot 3 weken aan voor een complete renovatie maar uiteraard krijgt u vooraf van ons te horen welke termijn u voor uw badkamer kunt hanteren.
Hoeveel overlast kan ik verwachten?
Het verbouwen van een badkamer brengt helaas wat noodzakelijke ‘rommel’ met zich mee. Schuit Totaal Wonen streeft er echter naar dit tot een minimum te beperken. Bouwafval wordt om die reden zo snel mogelijk afgevoerd en aan het einde van de dag wordt de looproute/badkamer zoveel mogelijk netjes aan kant gemaakt zodat er geen rondslingerend afval blijft liggen. Na de demontagewerkzaamheden begint de opbouwfase alweer, hier ondervindt u nauwelijks overlast van. Als service bieden wij u ook aan dat de badkamer gelijk na oplevering netjes wordt schoongemaakt door een professionele schoonmaker. Zo kunt u gelijk van uw badkamer genieten!
Wat als de planning van de verbouwing uitloopt?
Het liefste wilt u natuurlijk niet dat de planning uitloopt maar in de werkelijkheid kan er altijd iets voorkomen waardoor dit soms wel van toepassing is. Denk hierbij aan een langere droogtijd van het stucwerk, ziekte van werklieden, meerwerk, etc. Vraag uw badkamerspecialist dit altijd zo snel mogelijk te melden. Schuit Totaal Wonen probeert uiteraard zo snel mogelijk te schakelen zodat we de vertraging kunnen versnellen.
Is er een mogelijkheid voor vervangend sanitair?
Wij begrijpen dat het lastig is wanneer u het een poosje zonder toilet of douche zult moeten stellen. Tijdens de verbouwing zullen wij er dan ook zorg voor dragen dat de toiletten zo goed als dagelijks werkzaam zijn. Voor het gebruik van een douche kunt u eventueel een mobiele douchewagen huren welke in de tuin of op de oprit wordt geplaatst. Kosten hiervoor zijn afhankelijk van de gebruiksduur en zullen we vooraf met u bespreken.
VRAGEN OVER DE SCHUIT DIENSTEN
Maken jullie ook een badkamer of toilet ontwerp?
Het is vaak lastig om een voorstelling te maken hoe uw nieuwe badkamer eruit komt te zien. Een eenvoudige plattegrond geeft u nauwelijks ruimtelijk inzicht en sfeer, vooral als u zelf weinig visualiserend vermogen heeft. U wilt graag de mogelijkheid om eerst uw nieuwe badkamer te zien voordat u tot eventuele koop overgaat. Schuit Totaal Wonen beschikt over creatieve adviseurs die uw droombadkamer kunnen ontwerpen middels een zeer realistisch en gedetailleerd 3D ontwerpprogramma. Creatief, speels en out-of-the-box denken zijn hierbij trefwoorden die goed van toepassing zijn. Via een groot tv-scherm kunt u dan live meekijken en kunnen we ter plekke gelijk eventuele wijzigingen doorvoeren. Het ontwerpprogramma geeft een zeer realistische weergave van uw badkamer, waardoor u van te voren al goed kunt zien hoe uw droombadkamer eruit komt te zien.
Leveren jullie ook alleen de materialen?
Hebt u zelf een installateur of gaat u zelf de installatie van de badkamer verzorgen? Ook voor de levering van alleen materialen bent u bij Schuit Totaal Wonen aan het juiste adres. Of het nu alleen om een doucheset gaat of om een hele badkamer, wij helpen u graag de juiste keuze te maken.
Wie werken er bij mij thuis aan de nieuwe badkamer?
U wilt wellicht liever niet dat er allerlei vreemden aan uw badkamer werken. Werklieden welke bijvoorbeeld niet in Nederlands communiceren of waarvan niet aangetoond is dat zij capabel zijn om de betreffende werkzaamheden te verrichten. Om zowel kwaliteit van werkzaamheden als duidelijke communicatie te kunnen garanderen werkt Schuit Totaal Wonen daarom uitsluitend met vaklieden en zoveel mogelijk met eigen personeel. Vaklieden waar wij als Schuit Totaal Wonen vierkant achter staan, die gespecialiseerd zijn in hun vakgebied en die duidelijk communiceren. Op die manier kunt u er zeker van zijn uw badkamer in de juiste handen is.
Betaal ik extra voor de project-begeleiding?
Zodra u gebruikt maakt van ons installatiepakket waarbij Schuit Totaal Wonen de werkzaamheden voor de badkamer verzorgt, maakt u automatisch gebruik van onze projectbegeleiding. Tijdens de bouw zullen wij er dan op toezien dat afspraken worden nageleefd en dat er netjes wordt gewerkt. Ook houden wij nauwlettend in de gaten dat alles conform afspraak wordt opgeleverd. U betaalt hier dus niet extra voor, dit is een service die wij u bieden zodra u Schuit Totaal Wonen de werkzaamheden laat uitvoeren.
Wat te doen als er iets verkeerd geleverd wordt?
Om snel te kunnen schakelen kunt u dit het beste gelijk bij ons melden. Op die manier kunnen wij de oorzaak wellicht nog achterhalen en kunnen we het gelijk bij de leverancier melden zodat de eventuele nieuwe bestelling van het juiste artikel ook geen onnodige vertraging oploopt.
Welke garanties kan ik krijgen op de badkamer?
Om zorgeloos van uw nieuwe badkamer te kunnen genieten geeft Schuit Totaal Wonen u 2 jaar garantie op de geleverde materialen en op de door Schuit Totaal Wonen verrichte installatiewerkzaamheden. Daar bovenop hebben de fabrikanten zelf ook nog hun eigen garantietermijn welke kan oplopen van 2 tot 5 jaar en bepaalde fabrikanten geven zelfs 10 tot 20 jaar garantie op bepaalde producten. Schuit Totaal Wonen tracht uiteraard ten allen tijde de besproken elementen conform afspraak na te komen en uit te voeren.
Kan ik vlakbij Schuit Totaal Wonen parkeren?
Om een optimale winkelbeleving te kunnen aanbieden zonder stress van het vinden van een parkeerplek beschikken wij pal voor de showroom over een privé parkeerplaats waar u uw auto gedurende uw showroombezoek gratis kunt parkeren.
Wat is er zichtbaar in de showroom?
Wij begrijpen dat u graag geïnspireerd wilt worden en diverse (creatieve of praktische) mogelijkheden wilt zien voor uw badkamer. Daarom hebben wij in onze showroom maar liefst minimaal 26 complete badkameropstellingen voor u gerealiseerd met verschillende materialen en indelingen. Daarnaast laten wij ook een groot scala aan wand- en vloertegels, woonvloeren en accessoires zien. U kunt in onze showroom naar alle hartenlust vrijblijvend inspiratie opdoen voor uw eigen badkamer.
Is er een lift aanwezig in de showroom?
Ons pand telt in totaal twee verdiepingen welke met een grote brede trap zijn verbonden. Er is helaas geen lift aanwezig in de showroom en begrijpen dat dit lastig kan zijn indien u slecht ter been bent of een kinderwagen mee moet nemen. Maar uiteraard zijn we zo behulpzaam om u de trap op te helpen indien gewenst.
MEER WETEN over ONZe mogelijkheden?
MAAK EEN AFSPRAAK MET SCHUIT TOTAAL WONEN IN DE SHOWROOM!
Heeft u plannen voor een nieuwe badkamer, een nieuwe keuken of wilt u uw woning verbouwen? In onze uitgebreide keuken- en badkamer showroom in Putten laten wij u zien wat we in huis hebben. Maak vrijblijvend een afspraak, bel direct 0341 360 060 of maak online een afspraak.
EXTRA ZEKERHEID BIJ SCHUIT TOTAAL WONEN
WIJ ZIJN EEN CBW-erkendE WOONWINKEL
Schuit Totaal Wonen is een CBW-erkende woonwinkel, wat u niet alleen vele voordelen maar ook vooral meer zekerheid biedt. Wij hanteren de algemene CBW-erkende voorwaarden, die u extra goed beschermen, welke in samenwerking met de Consumentenbond zijn opgesteld.