Belangrijke vloer kopen-vragen

Je bent hier: Home » Vloer kopen » Belangrijke vloer kopen-vragen

Wij beantwoorden uw vloer-kopen-vragen!

Staat uw vraag er niet bij? Mail gerust!

We zijn er om u te helpen. Bij u in huis, in de showroom én hier op internet. Op deze pagina behandelen we de belangrijkste en enkele veelgestelde vragen omtrent het kopen van een vloeren. We hebben ze gerubriceerd in:

  • Vragen over vloeren bij Schuit Totaal Wonen
  • Diverse oriëntatievragen
  • Vragen in de vloeren aankoopfase
  • Algemene verbouwingsvragen
  • Vragen over de service van Schuit Totaal wonen

1. Vragen over vloeren bij Schuit Totaal Wonen

Voor welke vloeren kan ik terecht bij Schuit Totaal Wonen?

Wij hebben veel ervaring met het leggen van tegelvloeren en PVC-vloeren. In onze showroom vindt u daar ook diverse voorbeelden en stalen waaruit u kunt kiezen. Het grote voordeel is dat u bij Schuit Totaal Wonen uw vloer direct af kunt stemmen op uw keuken, badkamer of woonkamerrenovatie.

Waarom verkopen jullie juist deze soorten vloeren?

We bieden graag een totaalpakket aan. Vaak als er een nieuwe keuken wordt aangeschaft willen mensen ook gelijk een nieuwe PVC-vloer in de woonkamer en keuken en soms zelf hal, bijkeuken of kantoorruimte laten leggen. Wij kunnen dan alle elementen op elkaar afstemmen.

En omdat tegels niet alleen in badkamers en toiletruimtes maar ook in keukens en als woonvloer kunnen worden gelegd.

Regelt Schuit Totaal Wonen ook de vloerverwarming als dat gevraagd wordt?

Ja, wij kunnen het gehele totaalplaatje realiseren. Vloerverwarming infrezen in de vloer (op cv) of electrisch, wanneer nodig een passende ondervloer plaatsen, (dek)vloer uitvlakken/egaliseren, pvc-vloer leggen, plinten plaatsen etc.

Wat zijn de voordelen van een vloer bij jullie kopen?

Ten eerste dat wij meedenken over het gehele plaatje. We kijken niet dus enkel naar de vloer maar ook of het wel bij de ruimte past en of het bij de overige elementen zoals meubelstukken past. Wij werken met ervaren adviseurs die rustig de tijd nemen om de klant te voorzien van een passend advies op maat. We kunnen het project van a tot z oppakken, dus we leveren niet alleen maar we plaatsen het ook, kunnen vloerverwarming en plinten aanbrengen en kunnen indien gewenst het pakket nog verder uitbreiden met onze andere diensten (badkamers, keukens, stucwerk, stalen wanden, woonvloeren etc).

Leggen jullie de vloeren zelf?

Ja wij hebben eigen mensen die pvc-vloeren leggen en we hebben een tegelzetter voor de tegelvloeren.

Alle belangrijke vragen hebben wij verwerkt in de keukenchecklist. Vragen die u hierin kunt verwachten zijn; Gaat het om nieuwbouw of renovatie? Welke onderdelen ziet u graag terug in de keuken? Hebt u opbergruimte nodig d.m.v. bijvoorbeeld kasten? Welk inbouwapparaten wilt u graag gebruiken? Welke keukenstijl/sfeer spreekt u het meest aan? Dus nogmaals de tip: download de keukenchecklist op deze pagina.

Welke soorten PVC-vloeren en tegelvloeren worden vaak gekozen?

Wij leveren in principe alle soorten PVC-vloeren. Wat nu vaak gekozen wordt is houtlook PVC, betonlook PVC en tegellook PVC.

Wij kunnen ook alle soorten tegels aanbieden; keramisch parket, betonlook, marmer(look), natuursteenlook, natuursteen, mozaïek en meer. Van kleine tegels tot grote tegels en tot hele tegel van ca. 120×240 cm. Ook adviseren wij waar nodig in de kleur van de voeg en kit aangezien dit de vloer kan ‘maken’ of ‘breken’ en ook trendgevoelig is.

Over de hele grote tegels gesproken, dit is één van de trends van dit moment. Lees meer over hele grote tegels hier.

Waarom kan ik de vloer beter bij jullie afnemen in plaats van een ‘specialist’?

Wij beschikken over net zoveel kennis van deze PVC-vloeren en tegelvloeren als een vloerenspeciaalzaak. Let op: houtenvloeren daargelaten, dat is echt een vak apart. Daarbij komt dat wij een totaalpakket kunnen aanbieden waaronder badkamers, keukens, stucwerk, stalen wanden en woonvloeren. Als klant kunt u dus voor meerdere elementen naar onze showroom komen, daar kunnen wij een goed passend advies geven zodat alles op elkaar afgestemd is. De planning en montage kunnen we zo ook makkelijk op elkaar afstemmen. Bovendien heeft u dan maar één aanspreekpunt: Schuit Totaal Wonen.

Hoe gaan jullie om met vraag naar andere soorten vloeren dan wat jullie aanbieden?

Tot nu toe hebben wij deze vraag nog nauwelijks gehad. Wij denken dat we met deze vloeren het grootste gedeelte beslaan. Mocht u toch een andere vloer willen dan kunnen wij u naar diverse relaties doorsturen waarmee we goede ervaringen hebben.

3. Vragen tijdens de aankoopfase

Wat kan er misgaan bij het leggen van een PVC-vloer?

Een pvc-vloer plaatsen moet door een vakman worden gedaan. Precies zoals Schuit Totaal Wonen dat doet. Indien een pvc-vloer niet goed wordt gelegd (bijvoorbeeld doordat de vloer niet geëgaliseerd wordt of vlak genoeg is) kan de vloer niet vlak liggen, ‘planken’ kunnen gaan wijken of er kunnen hobbels/bobbels ontstaan. Ook kan de lijmlaag loslaten als er niet met de juiste lijm wordt gewerkt. Indien we spreken over een appartement of vloerverwarming is het soms noodzakelijk om met een ander type ondervloer te werken.

In het kort:

Vloeren kunnen met schade geleverd worden

Er wordt niet goed geëgaliseerd

De verkeerde lijmsoort wordt gebruikt

De ondervloer is verkeerd gekozen

Waar moet ik op letten bij het oriënteren op een PVC-vloer?

Op wat voor een ondergrond komt de vloer te liggen? In welke ruimte(s) komt de vloer te liggen? Welke uitstraling wilt u (houtlook of tegellook of betonlook? Waar moet de vloer bij gecombineerd worden? Zijn er kleine kinderen in huis of heeft u huisdieren? Uiteraard geven wij hier in de showroom uitgebreid advies over en kijken we graag mee met de klant hoe we het ideale totaalplaatje kunnen realiseren.

Hoe voorkom ik een vloeren miskoop?

Om teleurstellingen achteraf te voorkomen is het raadzaam om vooraf goed na te denken wat uw wensen zijn. Gaat u voor mooi of praktisch of een combinatie daarvan? Meten is weten en naast bepaalde voorschriften kunt u zelf vaak goed bepalen waar u waarde aan hecht bij uw aankoop. Gun uzelf een beetje bedenktijd, hierdoor kunt u de eigenschappen nog even rustig overwegen. Onze ervaren adviseurs kunnen u vervolgens behoeden voor een miskoop door u duidelijke vragen te stellen over uw verwachtingen van bepaalde artikelen en u te wijzen op de eventuele voor- en nadelen van dat artikel zodat u weloverwogen uw keuze kunt maken.

Hoe voorkom ik onverwachtse kosten?

Het laatste dat u wilt is een hoge rekening achteraf. Dit kunt u voorkomen door vooraf duidelijke afspraken te maken en deze ook op papier te zetten zodat u er later op terug kunt vallen. Als u met Schuit Totaal Wonen een offerte voor akkoord tekent dat komen we een bepaald bedrag overeen voor wat er in de offerte is beschreven. Door vooraf tot in detail te bespreken welke onderdelen en/of werkzaamheden in de offerte moeten worden opgenomen, bespaart u onnodige extra kosten achteraf. Wilt u achteraf nog een extra stopcontact of toch liever een duurdere doucheset dan geoffreerd, dan wordt er wel een meerprijs berekend.

5. Vragen over de dienstverlening van Schuit Totaal Wonen

Kunnen jullie ook een ontwerp voor onze woninginrichting maken?

Het is lastig om een voorstelling te maken hoe uw nieuwe keuken eruit komt te zien. Een eenvoudige plattegrond geeft u nauwelijks ruimtelijk inzicht en sfeer, vooral als u zelf weinig visualiserend vermogen heeft. U wilt graag uw nieuwe badkamer, keuken, woonkamer mét nieuwe vloer zien voordat u tot de koop overgaat. Schuit Totaal Wonen beschikt over creatieve adviseurs die uw dromen kunnen ontwerpen middels een zeer realistisch en gedetailleerd 3D ontwerpprogramma. Creatief, speels en out-of-the-box denken zijn hierbij trefwoorden die goed van toepassing zijn. Via een groot tv-scherm kunt u dan live meekijken en kunnen we ter plekke gelijk eventuele wijzigingen doorvoeren. Het ontwerpprogramma geeft een zeer realistische weergave van uw nieuwe ruimte.

Kan Schuit Totaal Wonen ook alleen materialen leveren?

Ja dat kan zeker. Hoewel we sterk zijn met de alles-in-één-aanpak wil dat niet zeggen dat u alles bij ons moet afnemen. Integendeel; bent u een handige klusser en doet u graag zaken zelf. Kom dan gerust langs. U hoeft dan niet naar een bouwmarkt waar u geen tekeningen e.d. uitgewerkt krijgt. Dus door materialen bij Schuit Totaal Wonen te kopen, heeft u het voordeel van een goed interieuradvies in combinatie van de mogelijkheid om op kosten te besparen door het zelf te doen.

Wie werkt er in mijn woning?

Het is altijd even wennen, ‘vreemde’ mensen in uw woning aan het werk. Een verbouwing is een kwestie van vertrouwen. Het kan goed klikken in de showroom, maar bij u thuis willen we ook graag dat u het project met een gerust hart uit handen geeft. Met iedereen kennismaken vooraf gaat wat ver. Maar medewerkers  waarvan niet aangetoond is dat zij capabel zijn om de betreffende werkzaamheden te verrichten, die zetten wij niet in. Wij hebben veel personeel in dienst, waarmee we vaak al het werk zelf kunnen doen. Dit zijn mensen waar wij als Schuit Totaal Wonen vierkant achter staan, die gespecialiseerd zijn in hun vakgebied en die duidelijk communiceren. Zo weet u zeker dat uw project in ervaren handen is. Daarnaast hebben wij een aantal vaste ‘huis-leveranciers’ die we eventueel kunnen oproepen.

Is jullie alles-in-één-aanpak duurder?

De kracht van onze alles-in-één-aanpak zorgt voor een snellere projectrealisatie, meer mogelijkheden binnen uw budget en minder faalkosten. Daar hoort een goede projectbegeleiding bij die onderdeel is van de prijs. U betaald daar dus niet apart voor. Tijdens de bouw zullen wij er dan op toezien dat afspraken worden nageleefd en dat er netjes wordt gewerkt. Ook houden wij nauwlettend in de gaten dat alles conform afspraak wordt opgeleverd.

Kan ik vlakbij Schuit Totaal Wonen parkeren?

Om een optimale winkelbeleving te kunnen aanbieden zonder stress van het vinden van een parkeerplek beschikken wij pal voor de showroom over een privé parkeerplaats waar u uw auto gedurende uw showroombezoek gratis kunt parkeren.

Is er een lift aanwezig in de showroom?

Ons pand telt in totaal twee verdiepingen welke met een grote brede trap zijn verbonden. Er is helaas geen lift aanwezig in de showroom en begrijpen dat dit lastig kan zijn indien u slecht ter been bent of een kinderwagen mee moet nemen. Maar uiteraard zijn we zo behulpzaam om u de trap op te helpen indien gewenst.

Iets vragen of een afspraak maken?

Bel 0341 - 360060 of gebruik ons contactformulier om uw bezoekje aan te kondigen.